misiek^wro, Współczuję lacze .Taka nóweczka.Dobrze,że jeszcze zwykłe lampy,a nie zeny.
IAA Frankfurt 2007 - Piękno i ekologia
Zwiń
X
-
IAA Frankfurt 2007 - Piękno i ekologia
Dniami prasowymi rozpoczął się międzynarodowy salon samochodowy we Frankfurcie. To największe targi motoryzacyjne w Europie. Ponad tysiąc wystawców, dziesiątki premier, prawie milion zwiedzających i możliwość poznania tego, co ma do zaoferowania współczesna motoryzacja.
Niemiecki IAA (Internationale Automobil Ausstellung) odbywa się co dwa lata, na przemian z salonem samochodowym w Paryżu. Samochodowe targi to uczta dla oczu. I to nie tylko ze względu na hostessy. Po marazmie stylizacyjnym minionych dwóch dekad, samochody stają się coraz ciekawsze i bardziej różnorodne.
Rosnące ceny ropy zmusiły wiele firm do zademonstrowania rozwiązań obniżających zużycie paliwa. Jednak znaczny odsetek przeznaczonych do produkcji seryjnej frankfurckich premier, to nadal samochody mocne, duże i bardzo drogie.
Popularne górą
Wśród premier tegorocznej wystawy wyróżniają się ekspozycje takich firm jak Ford, Audi, Renault i Peugeot. To tutaj tłoczą się dziennikarze i fotoreporterzy, aby obejrzeć nowe generacje popularnych modeli: Forda Ka, Audi A4, Renault Laguny czy następcę Peugeota 307, model 308.
Poza produkowanym wspólnie z Fiatem 500 nowym Ka, Ford pokazuje także prawdopodobnego następcę popularnej Fiesty, pod nazwą Verve Concept, a także całkowicie nowy crossover Kuga, który wejdzie do produkcji na początku 2008 r. Łączy on cechy pojazdu rekreacyjno-terenowego i auta sportowego.
Długo wyczekiwane nowe Audi A4 z zewnątrz jest podobne do znanego już modelu A5. Oba samochody powstały na tej samej płycie podłogowej, która została tak skonstruowana, aby można było przesunąć jednostki napędowe jak najbliżej przedziału Nowe A4 pasażerskiego, co ma zaowocować bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. Jak to w koncernie Volkswagena, do napędu posłuży cała gama silników, od 1,8-litrowej jednostki TFSI (130 KM) aż po 4,2-litrowego V8. A4 będzie napędzany na przednia oś, ale w planach jest także wersja Quattro. Z nadwoziem sedan auto pojawi się na rynku jeszcze w tym roku, a wersja kombi trafi do sprzedaży na wiosnę.
Renault oprócz nowego modelu swojego bestsellera - Laguny prezentuje również Clio Grandtour, czyli kombi. W tej odmianie auto mierzy 4,2 m długości i dysponuje bagażnikiem o pojemności 439 l.
Z kolei na stoisku Peugeota można podziwiać model 308 w wersji 3- i 5-drzwiowej oraz studyjne coupe 308 RC Z z 218-konnym, turbodoładowanym silnikiem 1,6 l, które przyspiesza do „setki” zaledwie w 7 sekund. Prawdopodobnie model ten jest zapowiedzią „trzystaósemki” w odmianie CC.
Nowe technologie
Volkswagen pokazuje m.in. wchodzącego do produkcji Tiguana, oraz City Car Concept, będący zapowiedzią małego miejskiego samochodu z silnikiem umieszczonym z tyłu! Auto ma wejść do produkcji w 2009 roku.
Z dużym zainteresowaniem spotykają się także ekspozycje japońskich producentów. Mazda wreszcie zaprezentowała nowy model 6, znany już w Japonii pod nazwą Atenza. Zgodnie z deklaracją producenta, główny nacisk położono na wysoką jakość wykonania.
We Frankfurcie pojawiły też nowe technologie, m.in. samochody z systemem „plug-in hybryd” w ofercie Volvo i Toyoty, zaprojektowany przez General Motors układ E-Flex (umożliwiający stosowanie różnorodnych źródeł energii na wspólnej platformie pojazdu o napędzie elektrycznym), gamę modeli pod nazwą Ford ECOnetic, charakteryzującą się niską emisją CO2, czy też Peugeota 308 w wersji hybrydowej.
[motofakty.pl link]O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Uniden Pro 510XL+Hustler IC100
-
Komentarz